پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدتقی آل هاشم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

 
آیت الله آل هاشم:

عزاداری دهه محرم نمایش وحدت شیعیان است

امام جمعه موقت تبریز گفت: مردم ایران تنها با عزاداری و نمایش وحدت در مجالس عزاداری جواب استکبار و اطرافیانش را می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این‌که شکوه عزاداری ملت ایران در ایام محرم و صفر پاسخی کوبنده به یاوه‌گویی دشمنان است، اظهار داشت: عزاداری‌های شیعه جواب اصلی به استکبار و علاقه‌مندان به غرب است.

وی با اشاره به یاوه‌گویی‌ اخیر رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد: داد و بیداد ترامپ علیه ایران، نشان از استیصال ایالات متحده در مقابله با نفوذ افکار و اندیشه های انقلابی ملت ایران است، ترامپ هرکاری بکند نمی تواند مانع صدور آرمان های انقلابی ایران اسلامی شود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که مردم ایران تنها با عزاداری و نمایش وحدت در مجالس عزاداری جواب استکبار و اطرافیانش را می‌دهند، افزود: دشمنان بدانند که ملت ایران مدافع صلح و مخالف جنگ‌افروزی در منطقه و جهان است، اما اگر احساس کند تهدیدی کشورشان را به مخاطره انداخته است، به مقابله با متجاور می پردازد.

آیت الله آل هاشم در ادامه با اشاره به ایام عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و برگزاری آئین‌های مختلف مذهبی در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: خوشا به سعادت افرادی که قدردان این روزها بوده و بهترین استفاده را خواهند برد، اگر عزاداری بر مصائب اهل بیت از روی اخلاص باشد، به یقین ثمرات معنوی بسیاری خواهد داشت.

وی خطاب به متولیان هیأت‌های حسینی آذربایجان گفت: سعی کنید در اجرای برنامه های مذهبی اصول‌ و سنت‌های اصیل را مورد توجه قرار دهید و اجازه ندهید عده‌ای با خرافه‌پراکنی و برخی بدعت‌های نابجا عامل ایجاد انحراف در مجالس مذهبی شوند.

امام جمعه موقت تبریز با تشریح فضائل بسیار گریه بر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه شهدای کربلا یادآور شد: امام حسین(ع)  تا آخرین لحظه حیات برای احیای دین جدش رسول الله جهاد کرد و برای برپایی فصائل فراموش شده اسلام به ویژه امر به معروف و نهی از منکر با یزیدیان مقابله کرد.

وی با تأکید بر این‌که عزاداری برای اهل بیت مستحب است، اما ادای نماز فریضه‌ای واجب و الهی می باشد، تصریح کرد: خوشا به حال افرادی که در وقت کاری و کسب روزی زمانی را برای اقامه نماز خود بگذارد و هدف اصلی سیدالشّهدا را مدنظر گیرند که برای چه موضوعی قیام عاشورا رُخ داد.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر اینکه ثمره عزاداری برای ائمه اطهار بایستی زندگی سعادتمند و موردپسند آن بزرگواران در دنیا باشد، گفت: اگر زندگی مؤمن در دنیا مورد رضایت الهی باشد، تمام حرف‌ها، گفته‌ها، کارها و رفتارهایش الهی می شود. در چنین صورتی سعادت دنیا و آخرت شامل حال فرد خواهد شد.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب استاندار جدید آذربایجان‌شرقی از سوی هیأت دولت اظهار داشت: با انتصاب استاندار سابق به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و معرفی استاندار جدید نشان از ادامه موفقیت‌های فرزندان آذربایجان است که باعث افتخار و پیشرفت در استان شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن روز آتش نشان نیز گفت: نمونه جانفشانی آتش‌نشانان را می‌توان حادثه پلاسکو عنوان کرد که شهدای زیادی داده شد، این جهادگران تا مقام شهادت برای حفاظت از جان و مال مردم پیش می‌روند و لازم است دولت نسبت به تأمین مطالبات این قشر تلاشگر همت داشته باشد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ 7 / 7 / 1396برچسب:, توسط میثم